Elektroniczna obsługa klienta w hotelu

Wszelkie bazy noclegowe prowadzą specyficzny rodzaj działalności, która w dzisiejszych czasach bez wsparcia technologicznego nie mogłaby skutecznie działać. Jednoczesne rezerwowanie wizyt, przyjmowanie płatności za pobyt czy korzystanie z wszelkich atrakcji obiektu, wymaga dobrej organizacji.

Jak ESOK pomaga w obsłudze klientów?

elektroniczny system obsługi klienta dla hoteliBez względu czy mamy do czynienia z małym czy dużym hotelem, to zawsze muszą być spełnione te same działania, aby obiekt mógł właściwie funkcjonować. Dziś już w żadnym hotelu nie można ręcznie prowadzić rezerwacji dla klientów, ponieważ w dziewięćdziesięciu procentach odbywa się to to przez internet. Bardzo często klienci sami rezerwują dogodny termin, a na miejscu jedynie płacą. Obecnie coraz częściej jest wykorzystywany elektroniczny system obsługi klienta dla hoteli, ponieważ łączy w sobie możliwości rezerwowania wizyt, dokonywania płatności, wykupowania karnetów na atrakcje oferowane przed obiekt czy też zamawiania niestandardowych usług. Jednocześnie może on być połączony z wewnętrznymi usługami świadczonymi przez hotel, które s wliczone w cenę pobytu. Odnosi się to na przykład do usług sprzątających czy wyżywienia. Klienci przyjeżdżając do hotelu otrzymują specjalną kartę, którą mogą aktywować lub dezaktywować różne usługi, które będą płatne dopiero w momencie wymeldowania z obiektu. Elektroniczny system obsługi znacznie ogranicza udział czynnika ludzkiego, gdyż wiele czynności odbywa się automatycznie, a wszystkie działania są zapisywane w komputerowej bazie danych.

Obecnie elektroniczny system obsługi klientów jest stosowany także w różnego rodzaju obiektach rekreacyjno – sportowych, centrach kinowych, salach zabaw dla najmłodszych czy w niektórych korporacjach. Można go dowolnie dostosować do indywidualnych potrzeb.