Różnice pomiędzy kampanią reklamową, a długofalową współpracą

Coraz częściej słyszy się o pojęciu ambasadora marki i nic w tym dziwnego, skoro krótkie kampanie reklamowe nie są tak dobrze odbierane przez społeczność, jak długofalowe współprace. Dlatego też coraz więcej firm decyduje się zrezygnować z kampanii właśnie na rzecz tego, aby jakaś sławna i szanowana wśród społeczności osoba stała się twarzą ich marki.

Czym zajmuje się ambasador marki?

kim jest ambasador markiZ racji tego, że wielu influencerów przez wzgląd na branie udziału w reklamowaniu tak wielu produktów stało się niemalże słupami ogłoszeniowymi, dla społeczności przestali być wiarygodni. Co więcej, takie osoby potrafią stracić obserwatorów, którzy wątpią w ich opinie na temat danego produktu sądząc, że dany influencer zgodził się na współpracę z marką jedynie dla pieniędzy. Ostatnio też dużo mówi się o tak zwanych scamach wśród właśnie influencerów stąd też praktycznie każda szybka współpraca zaczyna być dla fanów podejrzana. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej sławnych w internecie osób woli stać się twarzą marki i tym samym stać się bardziej wiarygodnym w oczach swoich obserwatorów. Jeżeli zastanawiasz się, kim jest ambasador marki to właśnie jest to osoba nawiązująca długofalową współpracę z daną marką. Jest także poniekąd pośrednikiem pomiędzy firmą, a grupą docelową. Praca ambasadora nie opiera się jedynie na testowaniu i polecaniu produktów tak, jak ma to miejsce w szybkich kampaniach. To także uczestniczenie w wydarzeniach związanych z marką, rezygnacja z podejmowania współprac z konkurencją, czy dbanie o dobry wizerunek marki.

Dzięki takiemu działaniu osoba promująca daną markę i będąca zarazem jej twarzą wychodzi na tym bardziej wiarygodnie. Długie promowanie konkretnych produktów, czy też usług budzi także znacznie więcej zaufania wśród odbiorców pod względem dobrej jakości marki, jaką dana osoba promuje, co oczywiście znacząco przekłada się na wzrost sprzedaży. Na takiej umowie zyskuje zatem i ambasador i firma podejmująca współpracę.