Systemy CRM dla firm z zakresu szkoleń

W przypadku firm szkoleniowych pojawiają się standardowe problemy. Tyczy się to między innymi braku ciągłości działań z osobami kontaktowymi, które wydają się istotne dla biznesu szkoleniowego. Kolejny problem obejmuje zagubione kontakty, a także zawężone kryterium bycia kontaktem do osób decyzyjnych albo istotnych w czasie procesu zakupowego. Firmy szkoleniowe dodatkowo nie gromadzą kontaktów do tych osób, które mogą być istotne.

Decydujemy się na program CRM

crm dla firm szkoleniowychMożliwość dofinansowania szkoleń spowodowało, że na rynek szkoleniowy w ostatnich latach wchodziło coraz więcej firm chcących realizować projekty szkoleniowe. Pozwalało to również na znacznie łatwiejsze pozyskiwanie klientów, natomiast klienci mogli otrzymać szkolenia dla własnych pracowników za ułamek ich ceny rynkowej. Atrakcyjność rynku szkoleń wpłynęła na zwiększenie konkurencji, przez co coraz większa liczba firm zaczęła rozważać wprowadzenie szkoleń otwartych albo zwiększenie zaangażowania w ten rodzaj usług. Sprzedaż takich szkoleń rządzi się innymi prawami i wymaga innego procesu sprzedażowego, przy czym niezwykle istotne są działania marketingowe. Pomocny mogą się okazać crm dla firm szkoleniowych. Dodatkowo prowadząc szkolenia zamknięte w firmach konieczne jest gromadzenie w CRM-ie informacji na temat uczestników szkoleń, ich kompetencji czy danych kontaktowych.

Możliwe jest w ten sposób zbudowanie bez dodatkowych kosztów bazy danych potencjalnych odbiorów szkoleń otwartych, którzy mogą być zainteresowani dalszym rozwojem kompetencji. Im większa jest firma szkoleniowa, tym trudniej jest przejść przez cały proces wdrożeniowy. Większy zespół, większa baza kontaktów i większa liczba obowiązków. Jednak nie należy odkładać decyzji odnośnie wdrożenia, ponieważ może być to niekorzystne.